Гаджети і діти: користь чи шкода
Сучасні діти вже з раннього віку дуже добре знаються на різних технічних приладах: телефонах, смартфонах, планшетах, ноутбуках тощо. Однак багатьох батьків непокоїть питання, чи треба обмежувати дитину у використанні гаджетів. Адже, з одного боку, є думка, що сьогодні не можна без них обійтися, а з іншого – що треба стримувати такий ранній ІТ-розвиток дитини. Істина, як завжди, десь посередині.
Використання гаджета може бути корисним, якщо батьки доберуть правильні програми для дитини. Адже будь-яка позитивна інформація принесе їй нові знання. Наприклад, для дошкільнят є ігри, які допоможуть навчитися читати і рахувати. Гаджети дають можливість швидко знаходити інформацію й опановувати новими навичками (надсилати електронні листи, малювати в спеціальних програмах, користуватися відеозв’язком) – і в цьому, без сумніву, їх перевага.
Але щоб гаджети були тільки корисними, слід неодмінно дотримуватися балансу. Електронні прилади мають доповнювати життя дитини, а не замінювати його. І ще одне важливе правило: бажано не залишати дитину наодинці з гаджетом. Батьки повинні відповідально контролювати всі дії дитини з гаджетом, забезпечувати відповідний контент, а не пускати цю справу на самоплин.
Крім того, не можна дозволяти дитині грати на планшеті під час їжі, виконання шкільних завдань або розмови з дорослими. Інакше реальна взаємодія дитини з іншими людьми підмінятиметься віртуальною. Не можна допускати, щоб дитина отримувала емоції виключно через гаджети. Для цього батьки самі повинні приділяти дитині достатньо уваги та захоплювати її цікавими заняттями (спорт, різні секції, походи в кіно, вивчення мов). Що більше дитина зайнята тим, що їй подобається, то менше в неї часу на безглузді стрілялки.
На думку фахівців, тривалість безперервної роботи на комп’ютері для дітей різного віку має бути такою:
5 років – не більше 7 хвилин;
6 років – 10 хвилин;
7-9 років – 15 хвилин;
10-12 років – 20 хвилин;
13-14 років – 25 хвилин;
15-16 років – 30 хвилин.
5 років – не більше 7 хвилин;
6 років – 10 хвилин;
7-9 років – 15 хвилин;
10-12 років – 20 хвилин;
13-14 років – 25 хвилин;
15-16 років – 30 хвилин.
Крім того, між заняттями, якщо вони передбачають більш тривале перебування дитини перед екраном, необхідно робити перерви не менше 10 хвилин.
Схоже, кожен батько сьогодні знає, в чому полягає шкода комп’ютера. Він часто замінює дітям спілкування з близькими та інші види діяльності і призводить до цілого ряду ускладнень: неврологічних та офтальмологічних проблем, опромінення, яке є навіть у найсучасніших моделей і до якого особливо сприйнятливий саме дитячий організм. А також залежність.
Що ж за «звір» такий ця залежність?
Багато хто вважає, що сучасна дитина тільки й робить, що сидить в іграх, соціальних мережах, фільмах і мультиках. А без улюбленого гаджета стає некерованою та істеричною.
Так, багато підлітків самі кажуть, що відчувають сильну залежність від нього. Але все ж це не залежність у медичному сенсі слова, коли, розлучившись з якою-небудь звичкою, людина фізично почувається погано, не може себе контролювати тощо. Так, залишившись без улюбленого гаджета, діти і підлітки почуваються незатишно, вередують, шукають шляхи повернути його. Однак якщо їх відволікти на інший вид діяльності, забудуть про свою прихильність до того моменту, коли у них знову з’явиться вільний час. Це, швидше, побутова залежність від предмета, який дає комфорт. Точно така ж залежність сучасних дорослих від зручної плити, посудомийки або мультиварки, від автомобіля чи мотоцикла, та й від комп’ютерів з планшетами, якщо вже на те пішло. Просто звичка до гаджетів сильніше за все впадає в очі, тому що традиційно асоціюється не з необхідністю, а з розвагою.
Не варто категорично забороняти дитині користуватися сучасними гаджетами. Сучасні діти мусять вільно орієнтуватись як у реальному, так і віртуальному просторі, цього вимагає сучасний світ, який все більше стає технологічним.
Тому повної заборони на комп’ютер бути не має. Інша справа, що треба контролювати і обмежувати час, проведений перед монітором.
Комментариев нет:
Отправить комментарий